Визија ВШССОВ у Кикинди је да постане лидер у области високог образовања у области предшколског васпитања и образовања у Србији и стекне високу репутацију у националном и европском простору, поштујући потребе студената, локалне и шире заједнице и друштва у целини, а у складу са најсавременијим педагошким трендовима, демократским моделима образовања и глобализацијом и информатизацијом друштва. Вредности на којима се ова визија заснива су следеће:
- добробит студента и корисника као највећа вредност и централни стуб рада ВШССОВ,
- врхунска и препознатљива компетенција свршених студената и осталих корисника ВШССОВ,
- промоција и популаризација најновијих тенденција у области васпитања и образовања путем наставног процеса, ваннаставних активности, конференција, обука, семинара, издавачке делатности и истраживачког рада и
- допринос развоју друштва у целини, путем оснаживања предшколства у светлу демократизације, инклузије, социјалног учешћа и повезаности, традиције али и савремених изазова.
Мисија ВШССОВ у Кикинди је да обезбеђује разноврсно, креативно и стимулативно образовно окружење за садашње и будуће професионалце у области предшколског васпитања и образовања. Циљеви које ВШССОВ у Кикинди тежи да испуни како би операционализовала мисију и визију и омогућила врхунски квалитет образовања и најбољу услугу студентима су:
- стални рад на обогаћивању понуде актуелних студијских програма на основним и специјалистичким студијама, као припреме за нова институционализована занимања,
- константно усавршавање и акутализовање постојећих студијиских програма и других видова образовања и ваннаставних активности и рад на њиховој флексибилности, како би студенти добили најсавременија знања и вештине и имали могућност избора и комбиновања предмета и активности,
- партнерство са локалном и широм заједницом, у циљу што вишег квалитета рада школе и у складу са стварним потребама окружења,
- неговање научно-истраживачког, професионалног и уметничког усавршавања студената, наставника и шире јавности,
- уска сарадња са иностраним образовним и академским установама, како би се отвориле нове могућности за усавршавање студената и наставника,
- континуирано усавршавање метода и техника едукације, у складу са потребама нових генерација студената,
- непрекидан рад на обогаћивању педагошког, научног и професионалног квалитета наставног кадра и
- очување језичких, културних и националних специфичности мултикултуралног окружења.
Савладавањем студијског програма студент стиче опште компетенције усвајајући опште законитости, основне принципе, разумевање васпитно-образовног процеса, развој одговарајућих способности анализе, синтезе и предвиђања решења и насталих последица, као и истраживачке методе и технике за области које студирају.
Свршени студенти стичу право непосредног запошљавања у установама за предшколско образовање и васпитање.
Полазећи од циља високошколског образовања васпитача, улога и задатака васпитача у предшколским и другим установама, као пожељни исходи њиховог школовања, тј. компетенције које означавају завршетак основних струковних студија истичу се:
- да васпитачи стекну одговарајућа знања и разумевање које се наслања на средње образовање, развију способности и усаврше вештине које ће им омогућити да одговорно, стручно, креативно и сразмерно самостално остварују своје конкретне улоге у васпитно-образовном раду са децом предшколског узраста
- да у сарадњи са осталим члановима стручног тима установе у којој раде, као и родитељима деце, стручним службама локалне заједнице, буду оспособљени за обављање свих фаза васпитно-образовног рада, од увида у потребе деце и родитеља, као и конкретне услове у којима се овај рад одвија, до програмирања и планирања рада и евалуације оствареног која представља и увод у нову фазу програмирања и планирања
- да прате савремена достигнућа наука (развојна психологија, предшколска педагогија, општа и посебне методике васпитно-образовног рада и др.) и у складу са њима буду оспособљени за примену модерних интерактивних, кооперативних, радионичких и других метода, организационих облика и начина рада, уважавајући притом дечја права, могућности, потребе и интересовања деце коју васпитавају и образују
- да савладају них практичних умења и вештина потребних васпитачу као узору за учење по моделу (из области свих уметности, ручног рада, домаћинства, информатике, прве помоћи, заштите животне средине и др.).
- да поседују способност да самостално започну додатне студије
- Опште компетенције
- Стручне компетенције
- Истраживачке компетенције